Szkolenie SPIN Selling, czyli skuteczna sprzedaż metodą SPIN

Szkolenie SPIN® Selling, czyli skuteczna sprzedaż metodą SPIN®

Rozpoczynamy zapisy na listopadowe szkolenie
SPIN® Selling w Warszawie.

Do 20 września na hasło Early Birds udzielamy rabatu 15% od regularnych cen widocznych na stronie.

Skorzystaj już teraz wypełniając formularz kontaktowy.
Zapraszamy!

Organizacje światowej klasy potrzebują doskonale przygotowanych i skutecznych sprzedawców. Wrażliwych na potrzeby klienta, przekonujących, elastycznych i świadomych behawioralnie. Potrafiących kierować rozmową, posuwając się sprawnie w kierunku pozytywnego zobowiązania klienta. SPIN® Selling pozwala osiągnąć sprzedawcom wszystko to i więcej.

SPIN® to efekt największych na świecie badań nad czynnikami decydującymi o skuteczności w sprzedaży business to business. Wszędzie tam, gdzie istotnym elementem jest budowanie efektywnych i trwałych relacji w oparciu o dogłębne zrozumienie i zaspokajanie potrzeb klienta, budowanie wartości rozwiązania oraz prezentację korzyści.

To model zachowań stworzony przez Huthwaite International na podstawie obserwacji dziesiątek tysięcy rzeczywistych spotkań sprzedażowych. Jako pierwsi na świecie posłużyliśmy się metodologią badań psychologicznych do zbadania zachowań pracowników komercyjnych organizacji. Do tej pory, jako jedna z niewielu firm na świecie, prowadzimy stałe badania tego typu. Dzięki badaniom prowadzonym na tak szeroką skalę wyłoniliśmy zachowania, których skuteczności jesteśmy w 100% pewni i wyłącznie na rozwoju tych zachowań się koncentrujemy.

Trening SPIN® Huthwaite International

Przeczytanie książki o pilotażu nie wystarczy aby zostać pilotem. Umiejętności to wiedza plus praktyka. Dogłębne rozumienie teorii i wiele ćwiczeń praktycznych. Tylko w ten sposób można przełożyć wiedzę na efektywność i wyniki. Podobnie jest z modelem SPIN®. Wszystkim gorąco polecamy książkę Neila Rackham’a „Sprzedaż metodą SPIN®, w której opisał on proces tworzenia modelu. Jednocześnie mamy świadomość, że aby poprawić swój warsztat sprzedawcy należy go doskonalić w praktyce, popełniać błędy i uczyć się na nich. Najlepiej robić to pod okiem i przy wsparciu najlepszych fachowców Huthwaite International.

Podczas Treningu SPIN® stwarzamy uczestnikom przestrzeń do poznania i praktycznego przećwiczenia modelu pod opieką doświadczonego trenera-praktyka. Ćwiczenia na realnych case’ach sprzedażowych, obserwacja i informacja zwrotna gwarantują, że każdy uczestnik będzie w stanie zastosować poznane umiejętności w praktyce, zaraz po szkoleniu.

Jak przebiega trening SPIN®

Projekt rozpoczynamy od poznania uczestników. Podczas indywidualnej rozmowy telefonicznej trener bada specyfikę pracy uczestnika, jego oczekiwania, obawy, motywacje i nawyki w komunikacji z klientem. Zebrane w ten sposób dane pomagają nam zaprojektować przebieg warsztatu uwzględniający potrzeby uczestników.

Następnie każdy uczestnik otrzymuje dostęp do platformy e-learningowej myHuthwaite, gdzie rozpoczyna zdobywanie wiedzy o modelu i metodologii SPIN® zapoznając się z najważniejszymi pojęciami i wykonując ćwiczenia. W ten sposób płynnie przechodzi do drugiego etapu treningu #ROZWÓJ.

Drugim etapem Treningu SPIN® jest zdobywanie wiedzy i praktyka. Podczas dwudniowego, intensywnego warsztatu uczestnicy dogłębnie poznają model SPIN®, ale przede wszystkim doświadczają, jak działa on w rzeczywistej rozmowie z klientem.

Uczestnicy pracując w parach przygotowują oraz testują konkretne zachowania werbalne z modelu SPIN®. Używając modelu przechodzą przez wszystkie etapy rozmowy handlowej i poddają weryfikacji swoje zachowania. Podczas ćwiczeń każdy ma okazję sprawdzić, czy faktycznie mówi to, co wydaje mu się, że mówi. Ponadto dowiaduje się, jaki wpływ na rozmówcę mają konkretne zachowania werbalne. Trening rzeczywistej rozmowy handlowej jest zawsze niezwykle cenny dla naszych uczestników i owocuje istotnymi refleksjami.

Warsztat szkoleniowy kończymy wyzwaniem dla uczestników – „Stwórz Plan Przekonywania Klienta dla aktualnie prowadzonej  sprzedaży. Testuj i udoskonalaj.”

Po około miesiącu od warsztatu, uczestnicy ponownie spotykają się z trenerem. Tym razem wirtualnie (za pomocą skype lub telefonu) i indywidualnie. Podczas rozmowy uczestnik omawia z trenerem swoje spostrzeżenia z praktyki SPIN®. Punktem wyjścia rozmowy jest podsumowanie Action Planu wypracowanego na zakończenie warsztatu oraz stworzony przez uczestnika Plan Przekonywania Klienta.

Po upływie kolejnego miesiąca – ok. dwa miesiące od zakończenia warsztatu – uczestnicy ponownie indywidualnie, wirtualnie spotykają się z trenerem. Tym razem jednak sami mają możliwość wyboru głównej kwestii, w której potrzebują wsparcia trenera.

Po upływie trzech miesięcy od zakończenia warsztatu uczestnicy otrzymują dostęp do kolejnych modułów na platformie e-learningowej, zaprojektowanych tak, aby umożliwić odświeżenie wiedzy zdobytej podczas warsztatu oraz sprawdzenie się w quizach.

„Jesteśmy tym, co w swoim życiu powtarzamy.  Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem.”

Arystoteles

Jako eksperci od zmiany zachowań wiemy doskonale, że zmiana nawyków jest procesem trudnym i długotrwałym, a jednocześnie – możliwym! Towarzyszymy uczestnikom również w kolejnych miesiącach od zakończenia etapu #FEEDBACK. Przez pół roku, raz w miesiącu przesyłamy drogą mailową krótkie, inspirujące treści. Pozwalają one wytrącić uczestników z rutyny sprzedażowej, aby stworzyć przestrzeń na refleksję. Ponadto odświeżają i utrwalają kluczowe elementy modelu SPIN®.

Po tym okresie zapraszamy do kontaktu z trenerem w miarę potrzeb. Trener jest do dyspozycji i liczy na to, że uczestnicy podzielą się z nim ciekawymi case’ami sprzedażowymi.

Czego oczekiwać po Treningu SPIN®

Po ukończeniu Treningu SPIN® uczestnicy będą:

  • Rozumieli siły i słabości swojego dotychczasowego stylu sprzedaży

  • Rozumieli psychologię potrzeb klientów i umieli efektywnie na nie wpływać

  • Potrafili skutecznie oddziaływać na wszystkie ośrodki decyzyjne u klienta i rozumieli mechanizm podejmowania złożonych decyzji zakupowych

  • Stosowali kluczowe zachowania używane przez skutecznych sprzedawców w rozmowach z klientami

  • Posiadali umiejętności planowania rozmów sprzedażowych z wykorzystaniem tych zachowań

  • Stosowali zachowania w ogromnym stopniu redukujące powstawanie zastrzeżeń

  • Mieli opracowany plan działań ciągłego rozwoju swoich umiejętności po szkoleniu

Wierzymy, że nauka to działanie, zatem szkolenie SPIN® Selling jest wysoce interaktywne, a wiedza teoretyczna przekładana jest na dużą ilość ćwiczeń i aktywności uczestników.

Trening SPIN® jako inwestycja

Firmy wydają miliony na podnoszenie efektywności pracowników poprzez szkolenia, ale niewiele z nich jest w stanie wykazać bezpośredni związek ze wzrostem efektywności, sprzedaży czy satysfakcji klientów. W przypadku szkoleń Huthwaite International zwrot z inwestycji (ROI) nie jest czymś co czasami zdarza się po szkoleniach. Mamy twarde dowody na skuteczność naszych szkoleń i potrafimy to zmierzyć.

SPIN® to najlepsze szkolenie sprzedażowe z jakim miałem do czynienia. Zdecydowanie najefektywniejszy program szkoleniowy, który wdrożyliśmy w WF. Wyniki finansowe mówią same za siebie. Ale poza oczywistą korzyścią, jaką jest wzrost sprzedaży i realizowanych zysków, jedną z największych korzyści dla nas jest zmiana nastawienia widoczna wśród naszych Business Development Managerów.”

WF Senate

W ramach Treningu SPIN® zapewniamy:

  • Udział w czteroetapowym programie szkoleniowym opartym na międzynarodowym know-how o potwierdzonej skuteczności
  • Wsparcie doświadczonego trenera – praktyka sprzedaży:
    • Wsparcie oraz feedback podczas warsztatu
    • Wsparcie oraz feedback po realizacji wyzwania
    • Konsultacje z trenerem po warsztacie
  • Dostęp do platformy e-learningowej
  • Działania inspirujące do doskonalenia praktyki SPIN®
  • Międzynarodowy certyfikat ukończenia szkolenia sygnowany przez Huthwaite International
  • Komplet materiałów szkoleniowych
  • Przerwy kawowe oraz lunche podczas szkolenia.

Udział jednej osoby w Treningu SPIN®, obejmującym cztery etapy opisane powyżej, to inwestycja kwoty 2 990 zł netto (+VAT).

SPIN® Selling – dowody zwrotu z inwestycji

Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym raportem opisującym pozytywny zwrot z inwestycji w szkolenia SPIN® firmach naszych klientów. Siedem dużych firm podzieliło się z nami historią swoich Podróży SPIN® i dowodami na ROI z projektów szkoleniowych.

Pobierz raport >

Save

Save

Najbliższe szkolenia otwarte SPIN® Selling

DataMiejsceCzas trwaniaDostępność miejsc
6-7 marcaTrójmiasto2 dniZakończone
22-23 majaWarszawa2 dniZakończone
11-12 wrześniaWarszawa2 dniBrak dostępnych miejsc
20-21 listopadaWarszawa2 dniSą dostępne miejsca
Kontakt

Skontaktuj się z nami

Aby omówić szczegóły projektu szkoleniowego, zapisać się na szkolenie lub dowiedzieć się więcej o naszych możliwościach, zadzwoń do nas pod numer 605 292 873 lub 609 511 775, wyślij maila albo skorzystaj z formularza kontaktowego.
Kontakt